Organy Fundacji
Rada Programowa jest organem doradczym mającym na celu wytyczanie i opiniowanie szczegółowych kierunków działalności Fundacji. W jej skład wchodzą autorytety z sektora badawczo-rozwojowego, nowoczesnego biznesu, administracji państwowej i samorządowej oraz otoczenia biznesu. Dowiedz się, kto zasiada w radzie programowej Fundacji Forum Inteligentnego Rozwoju.

Organy Fundacji
Prezes zarządu
Rada fundatorów

Damian Baran
Prezes zarządu, Fundacja Forum Inteligentnego Rozwoju; Dyrektor generalny, Centrum Inteligentnego Rozwoju

Jakub Laskowski
Prezes zarządu, R&D Promotion; CEO, Centrum Inteligentnego Rozwoju

Rafał Kunaszyk
Wiceprezes zarządu, Eurokreator T&C
Rada fundatorów

Jakub Laskowski
Prezes zarządu, R&D Promotion; CEO, Centrum Inteligentnego Rozwoju

Rafał Kunaszyk
Wiceprezes zarządu, Eurokreator T&C
Rada programowa

Prof. PŚ dr hab. Aleksandra Kuzior
Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska

Prof. Jan Fazlagić
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu; Ekspert Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego w Łodzi oraz Komisji Europejskiej

Łukasz Bilski
Coach, mentor i trener biznesu, seryjny przedsiębiorca

Małgorzata Zielińska
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju w latach 2018-2019; Członek zarządu PKP S.A. w latach 2019-2020

Dr hab. Marek Frankowicz
Wiceprzewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Chemicznego; Pracownik Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zakład Chemii Teoretycznej

Michał Sękowski
Dyrektor Zarządzający, Project Manager

Michał Nowakowski
Lider projektu ZSK, twórca systemu Odznaka +, Instytut Badań Edukacyjnych

Dariusz Krawczyk
Członek Komisji Nauk Organizacji i Zarządzania oddziału Polskiej Akademii Nauk w Katowicach oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej

Waldemar Miksa
Prezes zarządu, Yellow House English SA

Prof. dr hab. Ireneusz Majsterek
Uniwersytet Medyczny w Łodzi

Dariusz Staszewski
Prezes, R3 Polska Sp. z o.o.

Artur Pollak
Prezes zarządu, Apa Group

Dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ
Uniwersytet Jagieloński

Dr hab. inż. Magdalena Wdowin, prof. instytutu
Zastępca Dyrektora Instytutu ds. Naukowych, Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią - Polska Akademia Nauk

Dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Dyrektor Centrum Inteligentnych Technologii na Wydziale Zarządzania, Uniwersytet Łódzki

Józef Kaczmarek
Burmistrz, Uniejów

Dr Jacek Stańdo, prof. Politechniki Łódzkiej
Nauczyciel akademicki, kierownik i autor kilkunastu projektów finansowanych z Unii Europejskiej, Politechnika Łódzka

Dr inż. Maciej Gliniak, prof. URK
Uniwersytet Rolniczy w Krakowie

Kamila Gębik
CEO, kammedia.pl, CCO, go2nft.pl
Kontakt

Fundacja Forum Inteligentnego Rozwoju
ul. Przemysłowa 13/1u
30-701 Kraków

KRS 0000940485
NIP 6793229277
REGON 52077138000000

kontakt@ffir.pl

Dariusz Krawczyk
Członek Komisji
Członek Komisji Nauk Organizacji i Zarządzania oddziału Polskiej Akademii Nauk w Katowicach oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej

Dr Jacek Stańdo, prof. Politechniki Łódzkiej
Politechnika Łódzka
Nauczyciel akademicki, kierownik i autor kilkunastu projektów finansowanych z Unii Europejskiej, Politechnika Łódzka

Damian Baran
Prezes zarządu, Fundacja Forum Inteligentnego Rozwoju; Dyrektor generalny, Centrum Inteligentnego Rozwoju
Współzałożyciel i Dyrektor Generalny Centrum Inteligentnego Rozwoju
Z wykształcenia politolog. Ukończył studia magisterskie o specjalizacji „Dziennikarstwo i komunikacja społeczna” na Uniwersytecie Śląskim. Pracował jako dziennikarz, między innymi w największym dzienniku regionalnym w kraju, czyli „Dzienniku Zachodnim”. Od dekady zajmuje się współpracą z innowatorami w ramach promocji ich działalności B+R. Ma wieloletnie doświadczenie w efektywnej komunikacji i popularyzacji innowacyjnych projektów.
Od 2016 r. zaangażowany w działalność w Centrum Inteligentnego Rozwoju. Jest jednym z inicjatorów powstania kongresu technologicznego pn. „Forum Inteligentnego Rozwoju”, a także przyznawanych na wydarzeniu nagród. Zwolennik idei związanej z jak najszerszą promocją badań i innowacji w ramach mediów i wydarzeń ogólnopolskich.
Jest również współzałożycielem i wiceprezesem pierwszej na polskim rynku agencji interaktywnej „R&D Promotion”, specjalizującej się wyłącznie we współpracy z innowatorami z sektora nauki i biznesu.
Jeden z fundatorów Fundacji „Forum Inteligentnego Rozwoju”, powołanej do życia pod koniec 2021 r. Fundacja ma za zadanie wspierać innowatorów w komunikacji na linii nauka-biznes.

Dr inż. Maciej Gliniak, prof. URK
Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Dr inż. Maciej Gliniak jest profesorem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie oraz Kierownikiem akredytowanego Laboratorium Fizyko-Chemicznych i Mikrobiologicznych Analiz Odpadów. Od 2017 roku prowadzi działalność gospodarczą EnviroExpert Maciej Gliniak oraz kilka spółek celowych zajmujących się problemami różnych dziedzin środowiska. Jest absolwentem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie oraz Akademii Górniczo Hutniczej. W swojej pracy naukowej stawia na interdyscyplinarność badań oraz aktywną współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym Uczelni. W swojej karierze kierował kilkoma grantami krajowymi, jest autorem ponad 36 opinii technologicznych oraz 20 wdrożeń. Za swoje zaangażowanie naukowe, umiejętności zarządcze oraz nieszablonowe myślenie został wpisany do Encyklopedii Osobistości RP. Jego zainteresowania naukowe dotyczą głównie innowacyjnych technologii w przemyśle chemicznym, zagospodarowania odpadów oraz kreowania produktów ubocznych w ramach działań upcyclingu. W pracy naukowej i biznesowej stawia na praktyczne wykorzystanie dostępnej wiedzy podstawowej w rozwiązywaniu złożonych problemów środowiskowych.

Kamila Gębik
CEO, kammedia.pl, CCO, go2nft.pl
CEO KAMMEDIA.PL, CCO GO2NFT, pomysłodawczyni i organizatorka konferencji „Przyszłość e-commerce”, „E-commerce na wodzie” i „Napędzamy e-commerce”. Autorka książek: „PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?” i „PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE dla fashion i beauty”, które wydała jako self-publisher. Druga książka jest pierwszą na świecie publikacją, wydaną również w technologii NFT.
Szkoli, uczestniczy w spotkaniach: live, webinarach i podcastach e-commerce. Laureatka Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2023 w kategorii Kobieta Przyszłości za łączenie wysokich umiejętności organizacyjnych oraz niekonwencjonalnych rozwiązań dla branży e-commerce, a także pozytywne podejście do upowszechniania dotychczasowych wyników przedsięwzięć wśród całego społeczeństwa.
Została nominowana do nagrody gospodarczej Europejskiego Ośrodka Rozwoju Gospodarki 2024 „CHAMPION BIZNESU” za wybieganie myślą w przyszłość, pionierskie projekty, niezwykłe rozwiązania oraz liczne sukcesy, nominowana do tytułu: „Lider Inteligentnego Rozwoju 2024”, „Kobieta e-commerce 2023” w kategorii najlepszy start-up roku i „Kobieta e-commerce 2022” w kategorii innowacyjność, została „osobowością miesiąca” serwisu wartoznac.pl. Tworzy artykuły eksperckie do takich magazynów, jak: „Forbes Polska”, „ICAN Managment Review”, „E-commerce & digital marketing”.
Otwarta na współpracę w zakresie: szkoleń, strategii marketingowej, audytu, analizy danych, rekomendacji narzędzi sprzedażowych, certyfikacji produktów fashion & beauty NFT korporacyjnym.

Rafał Kunaszyk
Wiceprezes zarządu, Eurokreator T&C
Kreował i zrealizował kilkadziesiąt projektów rozwojowych w kraju i zagranicą m.in. dla Rządu Chorwackiego, pracował dla ONZ, Komisji Europejskiej i Rady Europy, współpracował z dużymi firmami consultingowymi w kraju i za granicą, m.in.: WYG International, BoozHamilton, LRDP Kantor, PwCitp. Obecnie zarządza dynamicznie rozwijającą się grupą firm działających w obszarze edukacji i innowacji, prowadzi debaty z udziałem polityków, przedsiębiorców, samorządowców i organizacji pozarządowych. Przeszkolił w ciągu 20-lat kilkanaście tysięcy osób w kraju i zagranicą.

Jakub Laskowski
Prezes zarządu, R&D Promotion; CEO, Centrum Inteligentnego Rozwoju
Od 15 lat jestem związany z szeroko pojętą branżą marketingu i PR zdobywając doświadczenie w jej poszczególnych sektorach. Przez pierwsze lata pracy zajmowałem się reklamą w internecie, następnie dziennikarstwem. Od 8 lat prowadzę organizacje zajmujące się umacnianiem prestiżu, budowaniem pozytywnego i interesującego wizerunku polskiej nauki i sektora B+R oraz zwiększeniem świadomości społeczeństwa o współczesnych polskich naukowcach i innowatorach. Ukończyłem studia licencjackie na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Politologia ze specjalnością Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, oraz Studia magisterskie uzupełniające w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Tematy prac dyplomowych dotyczyły reklamy w Internecie. Zarówno jeżeli chodzi o jej charakterystykę jak i efektywność poszczególnych form. Ukończyłem również studia podyplomowe w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tishnera na kierunku Technologie informacyjne w marketingu, gdzie praca dyplomowa opierała się na opracowaniu autorskiej strategii wprowadzenia na rynek nowego produktu. Dopełnieniem dotychczasowego kształcenia było ukończenie studiów Menadżerskich opartych na strukturze Programu MBA w Szkole Głównej Handlowej. Aktualnie w ramach realizowanej na Politechnice Śląskiej rozprawy doktorskiej pt: „Zarządzanie wizerunkiem w projektach B+R jako kluczowy czynnik strategii komercjalizacji i wdrożenia innowacyjnych produktów i usług” tworzę koncepcję scientist brandingu oraz buduję model zarządzania wizerunkowego prac badawczo-rozwojowych.

Prof. PŚ dr hab. Aleksandra Kuzior, Doktor Honoris Causa
Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska
Rozwija działalność naukową w kraju i zagranicą.
- Od 2016 pełni funkcję redaktor naczelnej czasopisma naukowego „Etyka biznesu i Zrównoważony Rozwój”. Interdyscyplinarne studia teoretyczno-empiryczne” ISSN 2451-456X
- Od 2017 jest członkiem rady naukowej Czasopisma „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie”
- Od 2019 jest członkiem Rady Dyscypliny Nauk o Zarządzaniu i Jakości przy Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej
- Od 2020 pełni funkcję wiceprzewodniczącej prezydium Sektorowej Rady do spraw Kompetencji w Sektorze Nowoczesnych Usług Biznesowych przy Polskiej Agencji Rozwoju
- Od 2019 jest członkiem Akademii Budownictwa Ukrainy
Pozyskuje i kieruje projektami z EFS, NCBR i NAWA, m.in.:
- Kierownik projektu unijnego „Edukacja dla zrównoważonego rozwoju” 9.4 PO KL –(2011-2012).
- Kierownik projektu pt. „Doskonalenie kluczowych kompetencji studentów Politechniki Śląskiej dla kadr biznesu”; III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju; 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym POWER (2017-2018)
- Kierownik projektu pt. „Kreatywność bez barier Trzecia misja uczelni” rekomendowanego do dofinansowania w ramach POWER III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju; 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym – Ścieżki Kopernika (2017-2018)
- Kierownik projektu „Zabrzańskie Kadry dla Nowoczesnych Usług” (FSD/1/ROZ2/2018/516) finansowany z Funduszy Europejskich i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (2017- 2019)
- Kierownik projektu „Przygotuj się na przyszłość – rozwój kluczowych kompetencji dzieci i młodzieży z Rybnika” (13/020/FSD18/0045) finansowany z Funduszy Europejskich i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (2018- 2019).
- Kierownik projektu „Wirtualny i realny świat możliwości i zagrożeń – rozwój kompetencji poznawczo-decyzyjnych dzieci i młodzieży zabrzańskich szkół” finansowany z Funduszy Europejskich i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (2018- 2019)
- Członek zespołu badawczego projektu „Industry 4.0 in Central, South and Eastern Europe. The Perspective of Technology and Vision Assessment“ realizowanego przez EA European Academy of Technology and Innovation Assessment, Bad Neuenahr-Ahrweiler (2018-2019)
- Kierownik projektu „Kompleksowe wsparcie społeczności lokalnych i instytucji samorządowych w ramach trzeciej misji uczelni” finansowany z Funduszy Europejskich i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (2019- nadal)
- Kierownik projektu „Sektorowa Rada ds. Kompetencji Nowoczesnych Usług Biznesowych” finansowany z PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości) (2019- nadal)
- Kierownik Międzynarodowego projektu „Cognitive technologies – studia II stopnia w języku angielskim” z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (2019- nadal
Za swoja działalność naukową i organizacyjną otrzymała liczne nagrody:
- 2015 – Laureatka Medalu Komisji Edukacji Narodowej przyznawanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
- 2017 – laureatka Śląskiej Nagrody Naukowej, przyznawanej przez rektorów śląskich uczelni
- 2018 – laureatka nagrody specjalnej „Czarny Diament” Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej Rybnickiego Okręgu Przemysłowego
- 2019 – laureatka medalu Akademii Budownictwa Ukrainy im. M.C. Budnikowa za pracę „Zarządzanie, innowacje, etyka – składowe doskonałości organizacyjnej”.
- 2019 – laureatka nagrody zespołowej i medalu Ukraińskiej Akademii Nauk za aktywną naukową działalność i twórczy wkład w pracę „Ochrona ludzkich praw i ochrona środowiska”.
- 2019 – otrzymała tytuł honorowy Doktora Honoris Causa of Academy of State Penitentiary Service in Ukraine
Oprócz funkcji uczelnianych udziela się także jako:
- Prezes Śląskiego Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju (2014 – nadal)
- Wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Oceny Technologii (2018 – nadal)
- Przewodnicząca Komisji ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Komunikacji Społecznej przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach (2018 – nadal)
- Członek Powiatowej Rady Rynku Pracy w Zabrzu (2017 – nadal)
Zainteresowania naukowe:
zrównoważony rozwój, etyka normatywna i etyka stosowana, sztuczna inteligencja, technologie kognitywne, Technology Assessment, Przemysł 4.0 i społeczeństwo 4.0, filozofia techniki, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie środowiskiem
E-mail: Aleksandra.Kuzior@polsl.pl

Artur Pollak
Prezes zarządu, Apa Group
Absolwent wydziału AEI Politechniki Śląskiej, kierunek Elektronika, specjalizacja: Komputerowe systemy sterowania. Doświadczenie zbierane podczas 15 lat wdrożeń i projektowania systemów sterowania dla procesów przemysłowych dla koncernów VW, GM, Daimler oraz Siemens. Konsultant techniczny podczas budowy fabryki VW Poznań, osoba odpowiedzialna za standaryzację i optymalizację procesu produkcyjnego w zakładzie. Aktualnie pełni rolę Prezesa Zarządu w APA Sp. z o.o. i w APA Innovative Sp. z o.o. Jest także Członkiem Rady Programowej Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej.

Małgorzata Zielińska
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju w latach 2018-2019; Członek zarządu PKP S.A. w latach 2019-2020
Od 12 lipca 2019 roku pełni funkcję członka zarządu PKP S.A. Wcześniej zajmowała stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. W strukturach resortu odpowiedzialna była za wdrażanie funduszy unijnych do największych inwestycji infrastrukturalnych (Program Infrastruktura i Środowisko), koordynacją Planu Junckera w Polsce oraz sprawy związane z partnerstwem publiczno-prywatnym. Wiceminister Zielińska od kwietnia 2016 roku pracowała jako zastępca dyrektora Departamentu Programów Infrastrukturalnych, najpierw w Ministerstwie Rozwoju, a następnie w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Zanim została zastępcą dyrektora w ministerstwie, była dyrektorem między innymi w Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz w PKP S.A., gdzie zarządzała dworcami. Pracowała na stanowiskach kierowniczych w przedsiębiorstwach prywatnych i w spółkach skarbu państwa. Jest absolwentką Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskała dyplom inżyniera mechanika. Ukończyła też Podyplomowe Studia Menadżerskie na Uniwersytecie Warszawskim.

Łukasz Bilski
Coach, mentor i trener biznesu, seryjny przedsiębiorca
Menadżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w zakresie pozyskiwania i rozliczania środków z UE, wsparcia w rozwoju MŚP, rozwoju sieci sprzedaży oraz współpracy nauki z biznesem. Specjalizuje się w dziedzinach związanych z efektywnością energetyczną oraz gospodarką cyfrową. Na co dzień zajmuje się rozwojem relacji na linii biznes-nauka-JST-NGO, efektywnie szukając wspólnych celów i możliwości współpracy. Aktywnie zaangażowany w proces powstawania nowych firm ze szczególnym uwzględnieniem start-upów oraz przedsiębiorstw ekonomii społecznej. Jest udziałowcem/akcjonariuszem 4 przedsiębiorstw na różnym etapie rozwoju. Aktualnie współpracuje z wieloma firmami w zakresie poszukiwania finansowania na ciekawe pomysły biznesowe.

Prof. Jan Fazlagić
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu; Ekspert Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego w Łodzi oraz Komisji Europejskiej
Prof. Jan Fazlagić zajmuje się zagadnieniami związanymi z kapitałem intelektualnym, zarządzaniem wiedzą i zarządzaniem samorządowym. Jest głównym specjalistą ds. edukacji w Narodowym Instytucie Samorządu Terytorialnego w Łodzi. Jest także Dyrektorem Rady Programowej Akademii Menedżera Innowacji przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Ponadto pełni funkcję Dyrektora ds. zarządzania wiedzą w Spółce Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jeden z kilku polskich certyfikowanych ekspertów programu URBACT III Komisji Europejskiej. Zrealizował wiele projektów krajowych i międzynarodowych z zakresu rynku pracy, strategicznego rozwoju samorządów i innowacji w biznesie. Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej SCIENTIA-VIS. W 2017 r. opracował na zlecenie Ministerstwa Rozwoju RP ekspertyzę dotyczącą najlepszych praktyk w kształtowaniu kompetencji proinnowacyjnych w systemach edukacji najbardziej innowacyjnych krajów na świecie pt. „Szkoła dla Innowatora”. Główny autor strategii Miasta Poznania 2020+ oraz ”Polityki dla młodych Ludzi Poznań 2019-2025”. Współpracuje z Centralną Komisją Egzaminacyjną w zakresie opracowania standardów oceny kompetencji miękkich w egzaminach w szkołach zawodowych. Członek Komitetu Sterującego, który opracował założenia nowej Ustawy o Szkolnictwie Wyższym (Ustawa 2.0) przy Instytucie Allerhanda. Stypendysta dwóch prestiżowych stypendiów Fulbright Senior Scholarship (2006-2007) oraz Marie Curie Research Fellowship (2002-2003). Autor piętnastu książek i ponad 300 artykułów naukowych i popularnonaukowych, rozdziałów w książkach oraz referatów. Jego książka pt. Podręcznik innowacyjnego samorządowca (Poltext, Warszawa 2017) została uznana za jedną z 10 najlepszych książek 2018 roku przez Dziennik Gazetę Prawną.

Michał Sękowski
Pełnomocnik zarządu, Stolica eXperymentu
Aktualnie Pełnomocnik Zarządu miejskiej spółki celowej w Gnieźnie w roli Kierownika Projektu Stolica eXperymentu – Budowa obiektu edukacyjnego dla kadr przyszłości Przemysłu 4.0
Ukończył Studia Doktoranckie w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Rozprawa doktorska pod patronatem prof. UEP dr hab. Janusza Kraśniaka, w Katedrze Teorii Organizacji i Zarządzania. Głównym celem rozprawy jest identyfikacja determinant efektywności zarządzania projektem unijnym w MSP oraz określenie wpływu tych determinant na efektywność zarządzania.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu. Praca magisterska obroniona w 2000 r., w Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego pod kierunkiem prof. dr hab. Bożeny Popowskiej pt.: „Pomoc publiczna a mali i średni przedsiębiorcy”. W 2002 r. Studia podyplomowe z Rachunkowości na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
W perspektywie finansowej 2014-2020 członek kadry zarządzającej innowacyjnych projektów unijnych, realizowanych z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Instytucjami Zarządzającymi: RPO woj. mazowieckiego, WRPO, RPO woj. łódzkiego czy RPO woj. lubelskiego.
W latach 2007-2013 zaangażowany w projekt Europejskiego Funduszu Społecznego w małopolsce, a także w PO IG „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” organizowanego przez Polską Agencje Rozwoju Przedsiębiorczości.
Prywatnie miłośnik sportów zimowych i biegów ulicznych, maratony: Rzym, Ateny, Paryż, Lizbona i Madryt oraz posiadacz patentu jachtowego sternika morskiego.

Dr hab. Marek Frankowicz
Wiceprzewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Chemicznego; Pracownik Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zakład Chemii Teoretycznej
Dr hab., pracownik Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zakład Chemii Teoretycznej. Specjalność naukowa: teoria samoorganizacji, modelowanie zjawisk nieliniowych. Wiceprzewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Chemicznego. Koordynator/osoba kontaktowa w wielu międzynarodowych projektach edukacyjnych (TEMPUS, ERASMUS, COMENIUS, Leonardo da Vinci, ERASMUS MUNDUS), ekspert w akredytacjach międzynarodowych. Z-ca Kierownika Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym UJ (2008-15). Ekspert Boloński (przez cały okres funkcjonowania Zespołu Promotorów/Ekspertów Bolońskich). Ekspert MNiSW oraz MEN w pracach nad Krajowymi Ramami Kwalifikacji. Członek Grup Roboczych EURASHE oraz Grupy COIMBRA. Przedstawiciel środowisk naukowych w Podkomitecie Monitorującym POKL Województwa Małopolskiego. Członek Rady Programowej Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Członek Prezydium Polskiego Towarzystwa Chemicznego (1994-2006). Koordynator ds. Jakości Kształcenia i Internacjonalizacji w PWSZ w Tarnowie (do 2018). Autor raportów i opracowań w zakresie systemów zapewnienia jakości, tworzenia programów studiów, internacjonalizacji, ECTS, ram kwalifikacji, uczenia się przez całe życie oraz innych zagadnień związanych z reformą polskiego szkolnictwa wyższego i budową Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego.

Michał Nowakowski
Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych
Lider projektu w Instytucie Badań Edukacyjnych. Wcześniej pracował w Instytucie Technologii Eksploatacji – PIB w Radomiu. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Universidad da Coruna (Hiszpania). Mówi biegle po hiszpańsku.
Specjalizuje się w rozwoju kompetencji w miejscu pracy, wykorzystaniu nowych technologii w edukacji (np. Open Badges) oraz mechanizmach i strukturach transferu technologii. Pracował jako menedżer i ekspert w wielu projektach krajowych i międzynarodowych. Od 10 lat prowadzi również szkolenia z zakresu motywacji w miejscu pracy. Prywatnie interesuje się kulturą prekolumbijską Ameryk, fizyką i teorią gier.

Waldemar Miksa
Prezes zarządu, Yellow House English SA
absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (muzykologia) i Uniwersytetu Muzycznego im. Chopina w Warszawie (kompozycja i dyrygentura), producent i wydawca. Od 2011 roku pełni funkcję prezesa zarządu Yellow House English SA, w której to spółce realizowane są obecnie liczne projekty badawczo-rozwojowe z obszaru EdTech. W 2012 roku zainicjował i do chwili obecnej współtworzy Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”. (www.dwujezycznedzieci.pl, www.bilingualfuture.com).

Prof. dr hab. Ireneusz Majsterek
Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Prof. dr hab. n. med. Ireneusz Majsterek; tytuł profesora nauk medycznych odebrał w 2013 r.
Kierownik MOLecoLAB, Centrum Badań Molekularnych Chorób Cywilizacyjnych, Kierownik Katedry Chemii i Biochemii Medycznej. Przewodniczący Komitetu Naukowego Łódzkiego Parku Naukowo-Technologicznego, Bionanopark. Członek Zespołu ds. Innowacji Technologicznych, Departament Innowacji Ministerstwa Zdrowia. Członek Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Rady Naukowej, Komisji ds. Własności Intelektualnych (KWiNT), Prezydium Granty UMed, UMED4Excellencei i wielu innych zespołów opiniujących. Ponadto, członek Rady Ekspertów m.in. Narodowego Centrum Nauki (NCN); Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), Polskiej Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (FNP); Departamentu Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR). Edytor i recenzent licznych, renomowanych czasopism z listy filadelfijskiej. Dorobek obejmuje ponad 400 publikacji naukowych, całkowity IF=452,342; Kierownik i/lub główny wykonawca ponad 30 projektów badawczych, w tym MNiSW, NCBR, NCN, NASA i NIH. Suma cytowani =3434 w bazie danych Scopus; Indeks H=30. Odbył liczne zagraniczne staże naukowe m. in. we Francji, w Belgii, Wielkiej Brytanii, a także USA. Ekspert międzynarodowy m.in. Institut National du Cancer, France (INCa); United States-Israel Binational Science Foundation (BSF); Expert Group, Chemical-Biological Radioactive-Nuclear-Defence EDSTAR-CBRN (EG01), European Defence Agency.

Dariusz Staszewski
Prezes, R3 Polska Sp. z o.o.
Absolwent Politechniki Szczecińskiej, Wydział Elektryczny, Przetwarzania i użytkowania energii elektrycznej. Ukończone studia podyplomowe m. in. w kierunkach: rachunki gospodarcze i regulacje w postępowaniu naprawczym i upadłościowym, wycena nieruchomości, finanse i bankowość – zarządzanie, przygotowanie i zarządzanie projektami partnerstwa publiczno-prywatnego.
Aktualnie prezes zarządu R3 Polska Sp. z o.o. W 2018 i 2019 r. członek polskiej delegacji na szczycie ekonomicznym – Global Business Summit w New Delhi. Współpracownik Kancelarii Prawnej A. Oszczęda i Spółka. Specjalista w zarządzaniu zespołami expertów i naukowców podczas procesów badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych. Doświadczony negocjator handlowy. Doradca w przekształceniach i restrukturyzacji spółek prawa handlowego. Specjalista w projekcie partnerstwa publiczno-prywatnego z dofinansowaniem z norweskiego mechanizmu finansowego oraz środków Europejskiego Obszaru Gospodarczego – Bank Gospodarstwa Krajowego.

Dr hab. inż. Magdalena Wdowin, prof. instytutu
Zastępca Dyrektora Instytutu ds. Naukowych, Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią – Polska Akademia Nauk
Absolwentka Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska AGH. Od roku 2007 zatrudniona w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN w którym jest Kierownikiem Pracowni Geochemii Stonowanej i Inżynierii Środowiska, a od roku 2021 pełni również funkcje zastępcy Dyrektora Instytutu ds. Naukowych. Od lat zajmuję się tematyką gospodarki odpadami w sektorze energetycznym opracowując sorbenty zarówno do oczyszczania spalin z CO2 oraz Hg jak też do magazynowania wodoru. W tym obszarze była kierownikiem wielokrotnie nagradzanego projektu LIDER pn. „Zastosowanie energetycznych surowców odpadowych do wychwytywania gazowych form rtęci ze spalin”. W obszarze wychwytywania CO2 oraz magazynowania wodoru w swoim dorobku ma również koordynacje i kierowanie projektów międzynarodowych współpracując z jednostkami takimi jak Uniwersytet w Nottingham, Wielka Brytania czy Rada Badań Naukowych i Przemysłowych w Pretorii, RPA. Za zwoją działalność wpisującą się w obszar gospodarki cyrkularnej niejednokrotnie nagradzania m.in. przez Forum Inteligentnego Rozwoju oraz Europejski Ośrodek Rozwoju Gospodarczego. Obecnie zaangażowana jest w kierowanie i realizację 3 projektów zagranicznych oraz 3 krajowych.

Dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ
Uniwersytet Jagieloński
Dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ, doktor habilitowany w naukach o zarządzaniu i jakości, profesor uczelni w Katedrze Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego w Instytucie Spraw Publicznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania strategicznego, zwłaszcza zarządzania wiedzą, organizacyjnego uczenia się oraz crowdsourcingu. W swoich badaniach wykorzystuje ilościowe i jakościowe metody badawcze. Jest kierownikiem oraz realizatorką kilku projektów badawczych finansowanych ze środków unijnych, Narodowego Centrum Nauki (SONATA oraz OPUS) oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Pełni funkcję redaktora naczelnego International Journal of Contemporary Management. Jest członkiem rady naukowej czasopism Learning Organization oraz Innovation Journal. Uczestniczy w pracach międzynarodowych i krajowych stowarzyszeń naukowych: European Group for Organizational Studies, Social Science and Humanities Research Association Eurasia Research, International Society for Professional Innovation Management, European Citizen Science Association, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Zarządzania. Członek Komisji Zarządzania Kulturą i Mediami Polskiej Akademii Umiejętności. Stypendystka nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia (2019-2022). Za osiągnięcia organizacyjne otrzymała łącznie cztery Nagrody Rektora UJ w latach 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 (corocznie od momentu zatrudnienia). Laureatka nagrody Naukowiec Przyszłości 2022 w kategorii „Badania przyszłości”.

Dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Dyrektor Centrum Inteligentnych Technologii na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
Pełni funkcję Lidera podgrupy Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Komitecie Prezesa Rady Ministrów https://www.gov.pl/web/ai/podgrupa-ds-badan-innowacyjnosci-i-wdrozen Zajmuje się w szczególności sztuczną inteligencją (AI) i Internetem Rzeczy (IoT) oraz ich implikacją w biznesie. Pasjonuje ją wpływ tych technologii na zachowania człowieka (Homo Cyber versus Homo Roboticus, posthuman consumer) oraz zakres i charakter interakcji między nim a technologią, w tym problematyka Digital Ethics. Autorka (w części współautorka) licznych publikacji wydanych zarówno w wydawnictwach polskich, w tym czasopismach branżowych, jak i zagranicznych. Była w grupie specjalistów zaangażowanych w prace nad przygotowaniem „Założeń do strategii AI w Polsce”. W 2020 roku znalazła się wśród laureatek rankingu Perspektyw Top 15 Women in 5G, a w 2022 roku została laureatką konkursu Centrum Inteligentnego Rozwoju – Naukowiec Przyszłości, w kategorii Badania przyszłości.

Józef Kaczmarek
Burmistrz, Uniejów
Wykształcenie: mgr historii UAM w Poznaniu
Kwalifikacje: Organizacja i Zarządzanie, Studium Polityki Rolnej Współpracy Europejskiej, Certyfikat Menadżera Zarządzania Jakością w Oświacie
Stan rodzinny: żonaty, dwóch synów
Kariera Zawodowa: nauczyciel historii, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wieleninie, radny i Wicestarosta Powiatu Poddębickiego, od listopada 2002 r. nieprzerwanie pełni funkcję Burmistrza Miasta Uniejów.
Od czasu objęcia stanowiska Burmistrza Miasta Uniejów konsekwentnie realizuje koncepcję turystycznego rozwoju Uniejowa. Za cel postawili sobie rozwój gospodarczy miasta i gminy Uniejów poprzez doprowadzenie do szerokiego zagospodarowania wody geotermalnej w szczególności na cele lecznicze, rekreacyjne i grzewcze. Pomysłodawca i realizator wielokrotnie nagradzanego projektu „Termy Uniejów”, jednego z 7 cudów funduszy europejskich. W 2012 roku doprowadził do uzyskania przez Uniejów statusu uzdrowiska termalnego, dzięki czemu Uniejów stał się 45. uzdrowiskiem w Polsce, będąc jednocześnie pierwszym uzdrowiskiem w regionie łódzkim i pierwszym uzdrowiskiem termalnym w kraju.
Nagrody i wyróżnienia: laureat Samorządowego Oskara czyli Nagrody im. Grzegorza Palki, czterokrotny laureat nagrody Samorządowy Menadżer Regionu, laureat konkursu „Sposób na Sukces”, laureat plebiscytu „Mocni w Biznesie 2013”
Zainteresowania: ekonomia, edukacja, sport